fbpx

Handels- & lejebetingelser hos TONELEJE

Generelle oplysninger

TONELEJE (ejet af Hertz Music A/S)
Nørrevej 9
4180 Sorø
CVR nr.: 34621179
Telefon: 31213696
Email: info@toneleje.dk

Lejebetingelser for Toneleje gældende 2021
(opdateret 18/5-2021)

§ 1 Lejeaftale
§ 1.1
En indgået lejeaftale med Toneleje betegnes som et abonnement. Det anses derfor som en
løbende aftale, som automatisk fornyes hver måned, indtil denne opsiges.
§ 1.2
Leje af et produkt må kun foretages af personer bosat i Danmark og må ikke foretages af personer under 18 år.
§ 1.3
Lejer binder sig for 3 måneder ved indgået lejeaftale og erkender ved bestillingen en betalingsforpligtelse på bindingsperiodens mindstepris.

§ 2 Ejendomsret
§ 2.1
Det lejede materiel forbliver Udlejers ejendom.
§ 2.2
Det lejede kan ikke gøres til genstand for pantsætning,
udlejning, salg eller lignende.

§ 3 Priser & Betaling
§ 3.1
Hos TONELEJE er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke (gælder ikke for eksisterende lejeaftaler). Der tages forbehold for udsolgte varer.
§ 3.2
TONELEJE modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes, og alle betalinger foregår som forudbetaling for den kommende måned. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

§ 4 Levering
§ 4.1
Hos TONELEJE betaler du ikke for fragt på levering. Vi tilstræber at afsende ordrer indgået inden kl. 17 samme dag, ordrer herefter sendes næstfølgende hverdag.
§ 4.2
Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
§ 4.3
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb/leje af disse varer.

§ 5 Anvendelse, skader & forsikring
§ 5.1
Det er lejers ansvar at pleje og vedligeholde produktet efter gældende normer inden for det specifikke instrument eller materiel gennem lejeperioden. Ved tilbagelevering tages forbehold for slitage i forbindelse med almindeligt brug.
Andre skader/slid/mangler o.l. vil efterfølgende bliver lavet på Tonelejes værksted på Lejers regning.
§ 5.2
Alle typer skader, reparationer, restaureringer og vedligehold skal foretages på Tonelejes værksted.
Er der sket reparationer eller lign. på andet værksted, forbeholder Udlejer sig retten til på Lejers regning at foretage en gen-reparation af det lejede, således den overholder Tonelejes standarder.
§ 5.3
Ved indgåelse af lejeaftale medfølger retten til et (1) gratis servicetjek på Tonelejes værksted. Servicetjekket inkluderer småjusteringer og almen istandsættelse. Servicetjekket omfatter ikke selvforskyldte skader. Herefter kan lejer hver 12. måned få et gratis servicetjek.
§ 5.4
Ved skader er Lejer forpligtet til straks at meddele Udlejer herom, og ved alle former for skader skal det lejede indleveres til Udlejers værksted.
Udlejer bidrager evt. til udfyldelse af skadeanmeldelse til lejers forsikringsselskab.
§ 5.5
Mistes eller ødelægges et lejet produkt, eller på anden vis gøres ubrugeligt, er kunden erstatningsansvarlig for den til enhver tid aktuelle nyværdi. Det anbefales at kunden sikrer, at det lejede produkt er forsikret hos sit forsikringsselskab.
§ 5.6
Udlejer kan ikke gøres ansvarlig for skader, som Lejer måtte pådrage sig selv, andre personer, bygninger eller andre ejendele, i forbindelse med brug eller lign. af det Lejede.

§ 6 Opsigelse & Tilbagelevering
§ 6.1
Efter bindingsperioden på 3 måneder kan lejeaftalen opsiges når som helst, men lejer har ansvaret for at tilbagelevere alle lejede produkter til tiden.
Abonnementet skal opsiges fra Min Konto
Udlejer forbeholder sig retten til at opsige aftalen med en måneds varsel.
§ 6.2
Tilbagelevering skal ske seneste hverdagen efter endt lejeperiode. Produktet skal tilbageleveres med alt tilbehør, som var inkluderet ved levering. Lejer er erstatningsansvarlig for manglende eller beskadiget tilbehør efter samme bestemmelser som det lejede instrument (jf. §5).
§ 6.3
Produktet skal pakkes og sendes i samme (eller tilsvarende) emballage, som det blev leveret i. Lejer kan dog også vælge at tilbagelevere produktet selv på Tonelejes fysiske adresse.
§ 6.4
Lejer er selv ansvarlig for tilbagelevering samt omkostninger forbundet hermed.
§ 6.5
Overholdes deadline for tilbagelevering ikke opkræves det fulde beløb for det lejedes aktuelle nyværdi, plus et rykkergebyr på kr. 100 for rykker 1 og 2 samt renter.
Efter 2. rykker overdrages sagen til inkasso, og samtlige omkostninger forbundet hermed pålægges Lejer for Lejers regning, og Udlejer betragter lejeaftalen som misligholdt.

§ 7 Misligholdelse
§ 7.1
I tilfælde af Lejer misligholder sine
forpligtelser, jf. handels- og lejebetingelserne, er
Udlejer berettiget til uden varsel at afbryde
lejeaftalen og forlange det lejede indlevet på Udlejers
adresse inden 3 dage fra opsigelsesdagen og uden
omkostninger for Udlejer.
Følgende forhold anses bl.a. for at være
misligholdelse:
   A. Lejer undlader rettidigt at opfylde sine betalingsforpligtelser i henhold til aftalen.
   B. Lejer undlader at give meddelelse om ændringer til sine kontaktoplysninger.
   C. Lejer afgiver fejlagtige oplysninger i forbindelse med oprettelsen, herunder kontaktoplysninger.
   D. Lejer overholder ikke sine forpligtelser i forhold til lejebetingelsernes § 5.

Alle omkostninger i forbindelse med en misligholdelse af aftalen herunder reparationer, udbedring af manglende servicering, advokatomkostninger og lignende, kan opkræves hos Lejer.
Ej forfalden leje frem til lejeaftalens udløb vil blive opkrævet af Udlejer i forbindelse med en misligholdelse.

§ 8 Fortrydelsesret
§ 8.1
Der gives 14 dages fuld returret på abonnementer/varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@toneleje.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

§ 8.2 Varer undtaget fortrydelsesretten
Tages varen i brug indenfor de 14 dage, frasiger du retten til at fortryde købet.

§ 8.3 Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

§ 8.4 Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt.

§ 9 Reklamationsret
§ 9.1
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. TONELEJE vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Hertz Music
TONELEJE
Nørrevej 9
4180 Sorø
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

§ 10 Tvister og Værneting
§ 10.1
Lejeaftalen er undergivet dansk ret, og ethvert søgsmål vedrørende lejeaftalens vilkår og lejebetingelser, herunder uoverensstemmelser
mellem Lejer og Udlejer, skal anlægges ved Udlejers hjemting.

§ 11 Gyldighed

§ 11.1
Lejeaftalen er gyldig når Lejer har bestil et abonnement i webshoppen og accepteret TONELEJEs handels- og lejebetingelser.

§ 12 Ikrafttrædelse

§12.1
Disse handels- og lejebetingelser er gældende fra år 2021 og erstatter alle tidligere lejebetingelser fra Toneleje.dk.

§ 13 Persondatapolitik
§ 13.1
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for TONELEJE. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@toneleje.dk